Pasta med Asparges og Rosenkål



Her om dagen hadde Rema ferske asparges til kr 10 for bunten, så da ble det en del av middagen min i dag.

Asparges er en kilde til Vitamin A, B6 og C, folsyre, fiber, kalium og tiamin.

Rosenkål er proteinrik og bidrar med vitamin C, folat, antioksidanter og mye kostfiber.

Anbefaler deg å bruke rosenkål av god kvalitet, flere av de rimeligste variantene smaker ikke godt dessverre, og er full av jord som er vanskelig å få bort.

Til 1 person brukte jeg :

1/2pk Frosne rosenkål (ca 150gram). Findus sine (se bilde lenger nede i innlegget)

8stk Asparges

2ss Rød Pesto (jeg bruker Eldorado sin med tomat&chili) - denne er ikke vegansk,da må man kjøpe en annen eller lage selv

2ss Oatly Imatfraiche - (her kan man bruke vanlig creme fraiche om man spiser meieriprodukter)

En liten neve usaltede cashewnøtter

Ønsket mengde pasta. Jeg brukte den på bildet lenger nede i innlegget, men her er det fritt fram for den varianten du ønsker.

Slik gjør du :

Sett stekeovnen på 200gr

Ha en metallrist i en kjele og ha vann opp til risten. Legg de frosne rosenkålene oppå risten, sett varmen på litt over middels. Legg på lokk . Når de begynner å dampe godt lar du de dampe i ca 5 minutter.

Mens rosenkålen damper, skreller du asparges og legger de oppi kasserollen. De skal da dampe med ca 2-3minutter.

Når rosenkålen og aspargesen er ferdig, taes de ut av kasserollen og over i en ildfast form.

Bland sammen 2ss rød pesto og 2ss oatly imat fraiche (eller evt.creme fraiche). Fordel dette over grønnsakene og sett inn i stekeovnen ca 10minutter

Bruk vannet som er igjen i kasserollen men ta vekk risten og fyll på med vann til pastakoking. Kok opp vann, ha i ønsket mengde pasta. Kok i det antall minutter som står på pakken.

Ta den ildfaste formen ut etter 10minutter, ha over den ferdige pastaen og bland godt sammen med pesto og grønnsakene.

Ha over på tallerken, strø over en liten håndfull cashewnøtter og så er det bare å spise et måltid full av god næring til kroppen :)

Håper det smaker og takk for at du leste innlegget. Jeg er en nystartet blogg og liker du mine innlegg blir jeg veldig glad om du vil følge meg på facebook HER og instagram HER. Og deler du noen av mine innlegg på din egen facebook blir jeg veldig glad.. Jeg er utdannet kostholdsveileder og elsker å inspirere til mer plantebasert mat i hverdagen.  





.
#blogg #familie #mat #oppskrift #kos #middag #middagstips #mamma #vegetarianer #veganvennlig #laktoovovegetarianer #kosthold #helse #matglede #veggis #veggislivet #helg #fredag

2 kommentarer Skjul

Bella

21.04.2017 kl.18:36

Åh vad gott!
Vegetarfamilie

21.04.2017 kl.18:57

Bella: Veldig godt :) Ønsker deg en god helg

Skriv en ny kommentar

hits