Ja til mer energi og overskudd - del 1


Inneholder reklame for egen tjeneste (kostveiledning)

Dette er min nye serie, og her vil jeg gi deg tips, råd og oppskrifter som kan bidra til mer energi og overskudd.

Jeg er utdannet kostholdsveileder, og grunnen til at jeg lager denne serien er fordi jeg selv opplever mer energi og mer overskudd enn noensinne. Enten man er kjøttspiser eller vegetarianer, vil det vi spiser ha stor innvirkning på hvordan vi føler oss og på helsen vår.

Ønsker du et rimelig opplegg tilpasset til deg personlig( tar hensyn til allergier, hva du liker/ikke liker, økonomiske begrensninger etc) så ta gjerne kontakt med meg på min mail : vegetarfamilie@outlook.com .

Prisen er kun Kr 400 som også inkl. Oppskriftshefte. Denne prisen gjelder bestilling før 15/6-2017

Denne serien vil være like aktuell uansett om du spiser kjøtt eller ei. Små grep i kostholdet kan gi deg stor helseeffekt.

Dagens tema er  FORBEREDELSER

1. Hva vil du ha mer av?

For å gjøre en ønsket endring i ditt kosthold, må du fokusere på det du vil ha mer av. Dvs. i dette tilfellet Energi og overskudd.

2. Kartlegg dine "svakheter" - vær ærlig med deg selv

Hvilke "svakheter" innenfor mat har du, som du tror "stjeler energi" fra deg?

Det kan f.eks være smågodt, sjokolade, boller, lyst brød etc.. Her er det viktig at du er ærlig med deg selv for å kunne bli bevisst, og lettere få til det du vil ha mer av ; altså Energi og overskudd

3. Jobb med å flytte fokuset vekk fra Ja og Nei mat, og over på det du ønsker mer av.

I mitt opplegg finnes ikke JA og NEI mat, jeg er mer opptatt av at du finner en balanse i ditt kosthold. En god balanse mellom næringsrikt og mindre næringsrik mat vil kunne bidra til at du oppnår det du vil ønsker mer av.

4. Dropp dårlig samvittighet.

Man trenger ikke ha dårlig samvittighet for å skeie ut innimellom, eller om du spiste en sjokolade på en tirsdag, det er ikke der fokuset skal være. Dropp derfor den dårlige samvittigheten og flytt fokus over på hva du vil ha mer av.. Minn deg selv på hvorfor du ønsker disse endringene.

5. Huskelapper.

Lag deg et par huskelapper og heng disse på strategiske plasser. Det kan være på kjøleskapet, på speilet, på kontorpulten etc. La huskelappene være energiske og positive. Som f.eks Jeg får energi og overskudd av næringsrik mat :), Jeg gjør dette for MEG :), jeg vil bli den beste versjonen av meg selv, Jeg fyller opp "tanken" med mat som gir meg energi, Jeg elsker å være i godt humør :), Jeg tar gode valg for kroppen min :) . Vil du ikke skrive lapp, kan du bare tegne et smilefjes og ha dette på et godt synlig sted.Det vil da minne deg på det du vil ha mer av :)

6. Lag en plan.

Det å ha en plan vil gjøre det enklere å ta gode valg. Finn målet ditt og lag en enkel plan på hvordan du tenker du kan nå målet.

Hva er målet ditt?

Hvis målet er mer energi og overskudd, så se for deg hvor bra det vil være når du får den ekstra energien, og det overskuddet du ønsker. Se for deg dette ofte nå i begynnelsen. Etter en stund vil det da bli mye lettere å ta riktige kostholdsvalg for deg selv og din kropp fordi du har sett for deg hvor bra det vil bli.

Neste innlegg i denne serien kommer Onsdag 24mai. Da vil jeg skrive mer om det å finne en kostholdsbalanse man kan trives med, og informasjon om energimat jeg anbefaler å starte med. I tillegg vil jeg linke til 1frokost, 1 lunsj, 1middag og 1 søt "dessert" oppskrift .

I dag linker jeg til Mangosalaten jeg la ut i går, denne er proppfull av næring, vitaminer, mineraler og sunt fett...Energigivende mat, ja takk :). Du finner oppskriften HER og den smaker like godt uten kikertkaker/nuggets om du bare vil lage en rask og enkel salat.

Følg meg gjerne på facebook HER og instagram HER

.
#blogg #inspirasjon #matglede #matprat #veggis #veggispreik #veggislivet #middag #salat #mango #kos #familie #mamma #bloggmag #side2 #side2blogg #side2bloggerne #helse #kosthold #vegetarianer #laktoovovegetarianer #salat #vegetarfamilie

 

 

 

 

 

3 kommentarer Skjul

Strindagartneriet

19.05.2017 kl.08:46

Hei, dette så veldig godt ut. Vi driver med forskning på planter, og om du er interessert, ta gjerne en titt!:)
Lise Aurora Brevik

19.05.2017 kl.20:58

Det så kjempegodt ut og takk for tips :)
Vegetarfamilie

20.05.2017 kl.08:34

Lise Aurora Brevik: tusen takk for din kommentar. Ønsker deg en fin helg :)

Skriv en ny kommentar

hits