Grøt med ekstra proteiner

Havre og Byggrynsgrøt med proteiner fra nøtter og cottage cheese.



Til 2 personer:

1 dl byggryn (legges i vann over natten)
1 dl havregryn (legges i vann over natten for å bedre næringsopptaket)
*3-5 dl melk ( jeg bruker gjerne usøtet havre eller mandelmelk i denne grøten)
2 ss cottage cheese (kan sløyfes)
Litt rosiner
Litt valgfritt syltetøy
ca 8 stk usaltede cashewnøtter pr.porsjon
Litt kokosblomstsukker, sukrin gold, honning eller søtningen du foretrekker.
* glemte dessverre å måle mengden melk jeg brukte, men antar at jeg brukte ca 3-5dl melk.

Slik gjør du:

Sil av vannnet på byggrynene som har stått i vann over natten.
Start så med å koke opp byggryn med litt vann og melk (skal være som en suppe)
La byggrynene småkoke i ca 25minutter
Sil av vannet på havregrynene og tilsett disse i kasserollen med de kokte byggrynene.
Kok opp og spe med vann og melk innimellom til du finner konsistensen du ønsker.
Når grøten er passe tykk tar du kasserollen av varmen, tilsetter cottage cheese og rører godt.

Ha grøten over i en skål og tilsett syltetøy, cashewnøtter, rosiner og kokosblomstsukker eller honning.

.
#blogg #inspirasjon #matglede #matprat #veggis #veggispreik #veggislivet #middag #salat #mango #kos #familie #mamma #bloggmag #side2 #side2blogg #side2bloggerne #helse #kosthold #vegetarianer #laktoovovegetarianer #salat #vegetarfamilie #mytaste #bloggno #mat #middag #ukemeny #helse #trening #facebook #kostholdsinfo #mestring

Ingen kommentarer Skjul

Skriv en ny kommentar

hits